Handel

  • Wojna w Ukrainie i związany z nią masowy napływ uchodźców spowodowały konieczność szybkiego wprowadzenia przepisów, które stworzyłyby ramy prawne dla legalizacji pobytu, pracy, korzystania ze świadczeń publicznych przez obywateli tego kraju, którzy w wyniku działań wojennych prowadzonych na terytorium ich państwa przybyli do Polski. Czytaj więcej »

  • Obniżka VAT na żywność - porady prawne

    Poniedziałek, 11 kwietnia 2022

    Ze względu na dynamicznie rosnącą inflację polski rząd od 1 lutego 2022 r. wprowadził czasową obniżkę o wartość podatku VAT na niektóre artykuły żywnościowe i paliwa. Stało się to za sprawą tzw. tarczy antyinflacyjnej*. Przepisy objęły artykuły spożywcze z dotychczasową stawką 5%, redukując ją do 0%. Obniżki dotyczące niektórych artykułów żywnościowych będą... Czytaj więcej »

  • Handel w cieniu wojny

    Poniedziałek, 11 kwietnia 2022

    Napaść Rosji na Ukrainę oznacza konieczność ustanowienia nowego ładu ekonomicznego i wpływ na funkcjonowanie całej europejskiej, a więc i polskiej gospodarki. Nie ominie to także handlu produktami spożywczymi. Czytaj więcej »

  • 73% internautów robi aktywnie zakupy online. Produkty spożywcze wciąż przegrywają jednak z sektorem non-food – wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2021” przygotowanego przez Gemius. Czy Pandemia okazała się krokiem milowym dla sektora e-grocery w Polsce? Jakie wyzwania stoją w związku z tym przed przedsiębiorcami? Czytaj więcej »

  • W ciągu ostatnich pięciu lat 178 tys. firm dodało do swojej głównej działalności kod branżowy oznaczający sprzedaż w Internecie, jak wynika z analizy KRS. Aż 70 proc. tej liczby przypada na rok 2021. Firm, które od początku sprzedaż przez Internet miały zarejestrowaną jako główną działalność, jest obecnie 52,6 tys., jednak ponad połowa z nich znajduje się w słabej lub... Czytaj więcej »

  • Franczyza dobra na kryzys

    Czwartek, 17 marca 2022

    Sieci franczyzowe zrzeszają już prawie 60% ogólnospożywczych sklepów detalicznych w Polsce. Czy nadal pozostaną równie atrakcyjne? Czytaj więcej »

  • Handel w cieniu wojny

    Czwartek, 17 marca 2022

    W czwartek 24 lutego 2022 roku po raz pierwszy od ponad 75 lat wojna pojawiła się tuż przy granicach Polski. Agresja rosyjska na Ukrainę spowodowała, że stanęliśmy – jako cała Europa – u progu nowej ery... Czytaj więcej »

  • Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) wskazuje, że uchwalenie ustawy o systemie kaucyjnym jest jednym z ważniejszych elementów w zakresie wypełnienia obowiązków recyklingu odpadów opakowaniowych. Ważne, aby Ministerstwo Klimatu zaprojektowało system powszechny i łatwo dostępny dla obywateli. Takie założenia wypełniają zawarte w projekcie ustawy obowiązek pobierania kaucji... Czytaj więcej »

  • Wydatki Polaków na wino rosną z roku na rok, a wg wstępnych szacunków, w 2021 roku przekroczony został pułap 6 mld zł. Wraz z rosnącą popularnością wina można zauważyć także inne trendy, w tym jeden główny – wybierając butelki, nie kierujemy się już wyłącznie ceną. Czytaj więcej »

  • Działania wojenne w Ukrainie spowodowane agresją Rosji uniemożliwiają przedsiębiorcom prowadzenie biznesu na terenie kraju. Już niedługo obywatele Ukrainy będą mogli kontynuować działalność w Polsce, a w załatwieniu potrzebnych formalności wspomoże ich m.in. Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Istnieją także kancelarie, które mają doświadczenie w sprowadzaniu firm do... Czytaj więcej »

  • W dniach 30.01-2.02.2022 roku w Kolonii, po roku przerwy, odbyła się 51. edycja targów ISM. W Koelnmesse swoje produkty zaprezentowało niemal 1 100 wystawców z ponad 56 krajów świata, w tym ponad 60 polskich producentów i dystrybutorów. Była tam również nasza redakcja z najnowszym wydaniem magazynu Food from Poland. Czytaj więcej »

  • Solidarność i stanowczość Zachodu w kwestii sankcji na Rosję po agresji na Ukrainę stanowi silny cios dla rosyjskiej gospodarki, którego Władimir Putin się nie spodziewał, podobnie jak tak silnego oporu Ukraińców. I choć Kreml przez ostatnie lata przygotowywał się na możliwe sankcje, gospodarka rosyjska pogrąży się w recesji. Największe kwoty stracą oligarchowie, ale w... Czytaj więcej »

  • Według międzynarodowej firmy doradczej Savills, dynamiczny rozwój branży e commerce wciąż napędza popyt na nieruchomości magazynowe i logistyczne na terenie całej Europy, o czym świadczą nowe rekordy ustanowione w 2021 r. pod względem zarówno aktywności inwestycyjnej, jak transakcji najmu. W Polsce popyt wśród najemców w 2021 r. osiągnął najwyższy poziom w historii, a... Czytaj więcej »

  • W ub.r. w serwisie OLX zamieszczono o 40% więcej unikalnych ofert pracy niż rok wcześniej. W przypadku Pracuj.pl wzrost wyniósł prawie 80%. Z kolei na portalu Praca.pl liczba ogłoszeń zwiększyła się o przeszło 14%. Sporo propozycji związanych było z handlem i ze sprzedażą, sektorem IT, a także z obsługą klienta. Ponadto duże wzrosty zaobserwowano w takich branżach jak... Czytaj więcej »

  • Franczyza wczoraj i dziś

    Wtorek, 15 lutego 2022

    Współczesne sieci franczyzowe bez względu na to, czy mają charakter struktury miękkiej, czy twardej, oferują swoim członkom coraz szerszy wachlarz usług. Jak zmieniała się ta forma zrzeszeń na przestrzeni lat, które systemy okazały się najbardziej praktyczne? Czytaj więcej »

  • Prawo 2022 – rok pełen zmian

    Wtorek, 15 lutego 2022
  • Ponad 30 lat temu drobni polscy przedsiębiorcy przyczynili się do wyjścia kraju z jednego z największych kryzysów gospodarczych. Oby teraz było podobnie. Czytaj więcej »

  • W 2021 roku Polacy coraz chętniej kupowali produkty spożywcze, korzystając ze strony internetowej i aplikacji Everli. W tym czasie firma rozszerzyła swoje strefy dostaw o 19 nowych miast oraz podwoiła ilość sklepów partnerskich, czyli takich w których ceny na platformie są takie same jak na półkach. W zasięgu Everli jest już ponad 10 milionów mieszkańców kraju. Łącznie... Czytaj więcej »

  • W czasie sezonowych wyprzedaży nie raz słyszy się o nieuczciwych praktykach sprzedawców i celowym zawyżaniu cen w okresach poprzedzających obniżki, tak aby te wyglądały na szczególnie atrakcyjne. Tegoroczne zimowe wyprzedaże to jednak ostatnie, kiedy konsumenci mogą czuć się zagrożeni takimi nieuczciwymi praktykami. Na ich straży staje Omnibus, czyli unijna dyrektywa z 2019, do... Czytaj więcej »

  • Rzędy kas samoobsługowych, zakupy online z dostawą do domu czy odbiorem osobistym jeszcze do niedawna były synonimem rewolucji, jaka zachodzi w handlu. Dziś coraz częściej takim symbolem staje się sklep bez kasy. Czy czas pożegnać się z długimi kolejkami? Jak interpretować zmiany, które handel współcześnie przeżywa za sprawą technologii? Ich celem jest poprawa doświadczeń... Czytaj więcej »

  • Pandemia i jej konsekwencje zmieniły zachowania konsumentów na zawsze. Zarówno polskie, jak i globalne badania wykazują, że konsument po 2021 r. ma przede wszystkim dosyć izolacji, chce skupić się na zdrowiu psychicznym i – poza kolejną falą COVID-19 – najbardziej martwi go los planety. Jak te potrzeby i obawy odbiją się na wyborach konsumenckich w tym roku? Czytaj więcej »

  • Pandemia, inflacja i zawirowania gospodarcze przekładają się na duży poziom niepewności, który sprawia, że Polacy nie planują znaczących wydatków na ten rok i „idą na żywioł” – taki wniosek płynie z Barometru Providenta. Wyniki pokazują, że tylko co trzeci Polak zaplanował większe wydatki na nadchodzące miesiące, podczas gdy przed pandemią aż 70 proc. miało w... Czytaj więcej »

  • Polski rynek produktów konopnych niezmiennie notuje dynamiczne wzrosty. Co ciekawe, dzieje się tak mimo tego, że rodzime regulacje wciąż pozostają jednymi z najbardziej restrykcyjnych w Europie. Dostępne raporty rynkowe, planowana liberalizacja prawa, a także obserwacje własne producentów konopnych pozwalają stwierdzić, że 2022 będzie kolejnym bardzo dobrym rokiem dla polskiej... Czytaj więcej »

  • Na rynku handlowym rok 2022 przyniesie wzrost czynszów i aktywności na rynku inwestycyjnym w tym sektorze w całej Europie – informuje międzynarodowa firma doradcza Savills. Czytaj więcej »

  • Chiński rynek handlu elektronicznego jest największy na świecie i wciąż bardzo dynamicznie rośnie. Prawie 30-proc. tempo rozwoju rok do roku wyprzedza tempo wzrostu globalnego rynku e-commerce. To zasługa rosnącego zaufania konsumentów do zakupów online i coraz szerszej oferty licznych platform handlu elektronicznego. Ten potencjał z powodzeniem mogą wykorzystać polskie marki. –... Czytaj więcej »

  • Polacy szykują się do świąt Bożego Narodzenia. Sklepy stacjonarne i internetowe odnotowują tradycyjną przedświąteczną zwyżkę obrotów. Równie chętnie kupujemy przez internet, co na mieście i nawet czwarta fala pandemii nie jest już Polakom tak straszna jak w roku ubiegłym. Statystyczna polska rodzina przeznaczy na świąteczne sprawunki 2100 zł. 50 proc. wydatków rodaków... Czytaj więcej »

  • Polska planuje wdrożyć unikatowy program paszportyzacji żywności. Pilotaż Paszportyzacji Polskiej Żywności ma sprawdzić możliwość uzyskania wiarygodnej informacji o żywności na każdym etapie łańcucha dostaw. Umowę dotyczącą projektu podpisały właśnie Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa oraz Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa. Na rozwiązaniu zyskają konsumenci i... Czytaj więcej »

  • W tym roku na Boże Narodzenie Polacy chcą wydać średnio 950 zł – o połowę mniej niż przed epidemią*. Będą więc szukać okazji i dobrych cen na typowo świąteczne produkty. Czy znajdą je w swoim lokalnym sklepie? Na to pytanie odpowiada najnowszy i ostatni przed tegorocznymi świętami ranking Równi w Biznesie, który sprawdza, w jaki sposób czołowi producenci traktują... Czytaj więcej »

  • Najważniejsze trendy, które będą kształtowały rynek handlowy przez najbliższe 12 miesięcy. Prognozy ekspertów Colliers. Czytaj więcej »

  • Po trudnym dla branży handlowej, pandemicznym 2020 r., bieżący rok przyniósł powrót aktywności na tym rynku. W reakcji na zmieniające się trendy zakupowe, potrzeby klientów i ograniczenia związane z sytuacją epidemiczną firmy zaczęły wprowadzać nowe rozwiązania i formaty, które na nowo definiują branżę. Eksperci Colliers wybrali najistotniejsze wydarzenia 2021 r. Czytaj więcej »

więcej artykułów